torsdag, april 1

10 mars hade Amy Algeborg vernissage
för sin utställning "Do It Yourself"


Amy får hjälp av sin syster att hänga upp de fina kläder hon skapat utifrån secondhand-fynd

Så här presenterar Amy sig själv och sitt projekt:

När jag slutade gymnasiet förra året såg jag all ledig tid, som jag plötslig fick, som ett perfekt tillfälle att kombinera mina två största intressen, att sy och kläder, i ett projekt. Influerad av min skolas "miljöprofil" samt de dagliga uppmaningarna om miljötänk, så bestämde jag mig för att göra projektet utifrån ett miljövänligt perspektiv. Min slutliga idé gick ut på att sy om inköpta secondhand-kläder med inspiration från min egen stil.
Eftersom att jag tidigare hade jobbat på en av Stockholms ungdomsgårdar så visste jag att man kunde söka stipendiet "En snabb slant", vilket jag också gjorde. Projektet kom att kallas för "tredje hand" och har varit igång sedan november. Namnet på den färdiga kollektionen kallar jag DIYS (Do it yourself) och kommer att visas i form av en utställning på PUNKTmedis till 12 april.

Amy bjöd på cider, saltgodis och sockerbitar

och publiken strömmade till

Gör som Amy och sök En Snabb Slant du också!
tycker Britt-Marie som är Snabb Slantcouch

Etiketter:

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home