fredag, januari 13

Onsdag 11 januari hade Emma Hasselblad vernissage på PUNKTmedis



Många kom och tittade, beundrade och kände på hennes fina stickade kollektion

Så här presenterar sig Emma:




Hej!
Jag heter Emma Hasselblad och jag är tjugo år. För ett år sedan fick jag ungdomskulturstipendiet ”En Snabb Slant” och det gav mig möjligheten att fördjupa mig inom handarbetet stickning.
Innan jag fick stipendiet kunde jag de grundläggande teknikerna men inte så mycket mer. Så stipendiet gav mig möjligheten att utveckla stickningskonsten och jag har verkligen lärt mig hur mycket som helst.Jag har stickat väldigt mycket under det här året och på min utställning får ni se det som jag känner mig mest nöjd med.

Allt är egendesignat och handgjort!

Vänliga hälsningar Emma Hasselblad
emma.hasselblad@hotmail.com
emmahasselblad.tumblr.com





Kul att många kan se utställningen utifrån också:-)

De mindre plaggen ligger i en glasmonter



Vernissagebesökarna blev inspirerade att börja sticka själva.
Emmas utställning finns kvar till 8 februari - passa på att titta förbi.

Etiketter: , ,